سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامپیوتر و هک


84/10/14 ::  8:42 صبح

22/8/1384 ::  9:59 عصر



 


رنگ لباس، به انسان انرژی می دهد!


از آن جا یی که رنگ ها در دنیای مد و لباس اهمیت خاصی داشته و معانی گوناگونی را انتقال می دهند ،طراحان همواره در به کار بردن آنها توجه ویژه ای نشان داده و به دنبال آن اثرات متفاوتی بر خلق و خوی افراد می گذارند. 


به گفته نورماکامالی،یکی از طراحان مد: ( به طور کلی سیاه رنگی برگزیده و ممتاز است، اما امروزه کاربرد کمتری داشته و بیشتر در مراسم عزاداری به کار برده می شود. در صنعت مد، رنگ سیاه رنگی است که در بروز یا تشدید حالت افسردگی و غم دخالت دارد. ) این در حالی است که دکتر جودیت واترز ، استاد روان شناسی دانشگاه فرلی دیکنسون معتقد است: ( رنگ های روشن باعث افزایش روحیه و ایجاد حالت شادابی ، به ویژه پس از روزهای غمگین زمستان می شود. )


از طرفی مردم بیش از آن که به حرف های شما توجه داشته باشند به لباسی که پو شیده اید توجه دارند. بنابراین رنگ ها می توانند همچون مهمانی نا خوانده بر روابط شما با دیگران تا ثیر بگذارند. به همین ترتیب شاید پو شیدن لباس ها با رنگ های اسپرت و نما یشی ، به کمی اعتماد به نفس نیاز داشته باشد. به طوری که به عقیده جون روچ ، از مشاورین طراحی و مد : (در صورتی که نمی خواهید توجه و واکنش ناخودآگاه مردم را  ہسوی خویش جلب نمایید بهتر است این رنگ ها را در لباس های خود به کار نبرید چرا که نمی توانید خود را در آنها پنهان کنید.)از طرف دیگر توصیه واترز این است : ( اگر می خوا هید جدی گرفته شوید بهتر است به جای رنگ های تند و فسفری بیشتر از رنگ های مات استفاده کنید. )


کامالی نیز هما نند روچ که معتقد است رنگ ها به انسان انرژی می دهد، می گوید :( تنوع رنگ الهام بخش است. پوشیدن لباس های رنگی در افراد تجربه ای بسیار متفاوت از پوشیدن لباس های سیاه را ایجاد می کند. رنگ ها مانند خورشید مملو از نور و روشنایی اند و حالتی خوش بینا نه و زندگی بخش را به وجود می اورند. ) به نظر روچ؛ سبز نمادی از رشد و شکوفا یی بوده و از آن جایی که پر انرژی ترین رنگ محسوب می شود، با پوشیدن آن احساسی از تندرستی و خوشبختی در فرد ایجاد می شود.نارنجی نیز از انرژی زیادی برخوردار است و گرما ،آتش و حاصلخیزی را القا می کند. این در حالی است  زرد ، یکی دیگر از رنگ های پر انرژی ، سر زندگی، حرکت و جوانی را به ارمغان می آورد.


اما سرخ، مفهومی از حمایت، شجاعت و علاقه و اشتیاق شدید را با خود دارد. در این میان طیف های مختلف آبی هر یک معانی متفاوتی را انتقال می دهند: آ بی روشن نمادی از آب، آسمان و بهشت، آبی متوسط دوستی و صمیمیت خالصانه، و آبی کهربایی زورمندی، چالاکی و جنبش به همراه دارد. ارغوانی نیز که همیشه از رنگ های سلطنتی به شمار می رفته از جمله رنگ هایی است که قدرت،بزرگی و فراوانی را به نمایش می گذارد، به نظر روچ بهتر است در اطراف افراد بیمار به کار برده نشود زیرا با تخلیه هیجانی او ، وی را ضعیف تر می کند.


اکنون ورا وانگ ، یکی دیگر از طراحان لباس به سراغ طراحی لباس های رنگی به جای لباس های همیشه سفید عروس رفته و می گوید : ( به همان اندازه که عا شق سنت لباس سفید برای عروس هستم  فکر می کنم کمی تخطی از این سنت هم می تواند زیبا وجالب باشد. به کار بردن رنگ های آبی، صورتی، زرد و سبز روشن به جای سفید در لباس عروس غیر منتظره و بسیار هیجان انگیز است.)


نویسنده : فریدون

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها :: 
3418


:: بازدید امروز :: 
1


:: بازدید دیروز :: 
2


:: درباره خودم ::


:: اوقات شرعی ::

:: لینک به وبلاگ :: 

کامپیوتر و هک

:: وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: اشتراک در خبرنامه ::

 

:: مطالب بایگانی شده ::

زمستان 1384